Köpvillkor & retur

Så här fungerar vår 100% nöjd-kundgaranti, öppet köp, reklamation och returer.

Vad innebär 100% nöjd-kundgaranti?

Med vår 100% nöjd-kundgaranti får du pengarna tillbaka om du är missnöjd med våra produkter eller vår service.

Womanly finns för att skapa värde för dig som kund. Om vi misslyckas så tar vi på oss ansvaret och försöker lära oss så att vi kan göra det bättre nästa gång.

Garantin gäller i 14 dagar efter mottagen beställning och även för öppnade förpackningar och använda produkter. Ingen retur behövs.

Om du vill använda garantin mailar du till support@womanly.se med ditt ordernummer och en kort förklaring kring varför du är missnöjd.

Pengarna för ditt köp (inklusive frakt) återbetalas med samma betalningsmetod som du använde vid köpet. Det tar normalt ca 7-10 bankdagar innan du har pengarna på kontot.

Hur fungerar öppet köp?

Som kund hos Womanly har alltid du 30 dagars öppet köp om du skulle ångra dig efter lagd beställning.

Öppet köp gäller för obrutna förpackningar och räknas från den dagen du mottog beställningen.

Om du vill använda öppet köp så mailar du till support@womanly.se med ditt ordernummer, namn och inköpsdatum.

Vår kundtjänst svarar på ditt mail och hjälper dig med hur du ska gå tillväga för att returnera varan. Tänk på att det är du som ansvarar för frakt och fraktkostnad vid retur i samband med öppet köp.

Pengarna för ditt köp (exklusive frakt) återbetalas med samma betalningsmetod som du använde vid köpet. Det tar normalt ca 7-10 bankdagar efter det att vi mottagit returen innan du har pengarna på kontot.

Hur gör jag om jag fått en skadad eller felaktig vara?

Om du får en skadad eller felaktig vara har du såklart rätt till reklamation. Du får då välja om du vill att vi skickar en ny vara till dig eller om du vill ha pengarna tillbaka.

Du som kund ansvarar för att kontrollera, och vid behov reklamera, dina varor inom 14 dagar från att du mottagit dem.

För att reklamera en vara så mailar du till support@womanly.se med ditt ordernummer, namn och inköpsdatum.

Vår kundtjänst svarar på ditt mail inom 24h och hjälper dig med hur du ska gå tillväga för att returnera den skadade eller felaktiga varan. I samband med reklamation står Womanly för frakten vid retur.

Om du väljer att få en ny vara så skickar vi den inom 1-2 dagar.

Om du väljer att få pengarna tillbaka (inklusive frakt) sker återbetalning med samma betalningsmetod som du använde vid köpet. Det tar normalt ca 7-10 bankdagar efter det att vi mottagit returen innan du har pengarna på kontot.