Allmänna villkor
För att kunna göra ett köp via Webbplatsen måste Kunden acceptera Womanlys allmänna villkor. Genom att acceptera Villkoren förbinder sig Kunden att följa Villkoren i sin helhet samt godkänner att denne tagit del av informationen om personuppgifter och samtyckt till användningen av personuppgifter och cookies enligt Womanlys Integritetspolicy.
Ett avtal om köp ingås först när Womanly bekräftat Kundens beställning och Kunden mottagit leveransbekräftelse från Womanly per e-post. Womanly uppmanar Kunden att spara denna orderbekräftelse för eventuella kontakter med Womanlys kundtjänst. Kunden kan återkalla sin beställning fram till dess att den bekräftats av Womanly. Om beställningen återkallas så kommer Womanly att återbetala alla eventuella betalningar som Kunden eller dess betal- eller kreditkortsföretag har gjort avseende beställningen.
Vid köp av varor online gäller alltid 14 dagars ångerrätt enligt konsumentskyddslagstiftningen. Detta innebär att Kunden har rätt att ångra sitt köp genom att meddela säljaren detta inom 14 dagar från det att Kunden eller Kundens ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Womanly har valt att förlänga ångerfristen till 30 dagar.
Som kund hos Womanly har alltid du 30 dagars öppet köp om du skulle ångra dig efter lagd beställning.
Öppet köp gäller för obrutna förpackningar och räknas från den dagen du mottog beställningen.
Om du vill använda öppet köp så mailar du till support@womanly.se med ditt ordernummer, namn och inköpsdatum.
Vår kundtjänst svarar på ditt mail och hjälper dig med hur du ska gå tillväga för att returnera varan. Tänk på att det är du som ansvarar för frakt och fraktkostnad vid retur i samband med öppet köp.
Pengarna för ditt köp (exklusive frakt) återbetalas med samma betalningsmetod som du använde vid köpet. Det tar normalt ca 7-10 bankdagar efter det att vi mottagit returen innan du har pengarna på kontot.
Se våra köpvillkor för mer information.
Womanly har 100% nöjd-kundgaranti. Det innebär att du får pengarna tillbaka om du är missnöjd med våra produkter eller service. Womanly finns för att skapa värde för dig som kund. Om vi misslyckas så tar vi på oss ansvaret och försöker lära oss så att vi kan göra det bättre nästa gång. Garantin gäller i 14 dagar efter mottagen beställning och även för öppnade förpackningar och använda produkter. Ingen retur behövs. Om du vill använda garantin mailar du till support@womanly.se med ditt ordernummer och gärna en kort förklaring kring varför du är missnöjd. Pengarna för ditt köp (inklusive frakt) återbetalas med samma betalningsmetod som du använde vid köpet. Det tar normalt ca 7-10 bankdagar innan du har pengarna på kontot.
Som kund har du även reklamationsrätt enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Denna gäller om du får en skadad eller felaktig vara. Du får då välja om du vill att vi skickar en ny vara till dig eller om du vill ha pengarna tillbaka. Du som kund ansvarar för att kontrollera, och vid behov reklamera, dina varor inom 14 dagar från att du mottagit dem. För att reklamera en vara så mailar du till support@womanly.se med ditt ordernummer, namn och inköpsdatum. Vår kundtjänst svarar på ditt mail inom 24h och hjälper dig med hur du ska gå tillväga för att returnera den skadade eller felaktiga varan. I samband med reklamation står Womanly för frakten vid retur. Om du väljer att få en ny vara så skickar vi den inom 1-2 dagar efter att du fått svar från kundtjänst. Om du väljer att få pengarna tillbaka (inklusive frakt) sker återbetalning med samma betalningsmetod som du använde vid köpet. Det tar normalt ca 7-10 bankdagar efter det att vi mottagit returen innan du har pengarna på kontot.
Womanly reserverar sig för att produkter kan vara slutsålda samt eventuella bild och skrivfel på webbplatsen. Exempelvis fel i produktbeskrivning eller teknisk specifikation, felaktiga priser samt prisjusteringar (såsom förändrade priser från leverantörer och valutaförändringar) eller felaktig information angående om en vara finns i lager. Womanly har rätt att korrigera sådana eventuella fel och att ändra eller uppdatera informationen när som helst. All bildinformation på webbplatsen ska uteslutande ses som illustrationer. Sådana illustrationer kan inte garanteras återge det antal varor kunden erhåller eller varans exakta utseende, funktioner eller ursprung. Womanly ansvarar inte för information på webbplatsen som kommer från en tredje part.
Vi accepterar betalkort med MasterCard- eller Visa-symbolen.
Du kan behöva verifiera din kortbetalning med 3D Secure innan köpet genomförs. Din bank kan berätta mer om 3D Secure och hur du verifierar dig.
Krypterade transaktioner för din säkerhet
Womanly garanterar att dina uppgifter är helt säkra hos oss. All information skickas krypterat för att garantera fullständig säkerhet för all känslig information.
Debitering när din beställning skickas
Om korttransaktionen godkänns kommer beloppet omedelbart reserveras och du får en orderbekräftelse skickad till din e-postadress. Du kommer därefter bli debiterad när varorna skickats.
Beställningen makuleras om korttransaktionen misslyckas.
Klarna
Vi accepterar även betalningar via Klarna.
Womanly ansvarar inte för förseningar orsakade av omständigheter som Womanly inte kunnat råda över såsom exempelvis allmän arbetskonflikt krig eldsvåda blixtnedslag terroristattack ändrad myndighetsbestämmelse tekniska problem fel i el-/tele-/dataförbindelser eller annan kommunikation samt fel eller försening i tjänster från underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter ska utgöra befrielsegrund som medför befrielse från skadestånd och andra påföljder. Om någon sådan situation skulle uppstå informerar Womanly Kunden dels i början och dels i slutet av tiden för den aktuella situationen. Har omständigheten varat längre än två månader har både Kunden och Womanly rätt att häva köpet med omedelbar verkan.
Womanly förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa Villkor kommer att publiceras på Webbplatsen. Ändringar gäller från det att Kunden har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på Webbplatsen) alternativt 30 dagar efter att Womanly har informerat Kunden om ändringarna. Womanly rekommenderar dock att Kunden håller sig uppdaterad på Webbplatsen regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av Villkoren.
8.1 Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med Womanlys kundtjänst.
8.2 Om tvist ej kan lösas i samförstånd med Womanlys kundtjänst, kan du som kund vända dig till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) som du hittar mer information om på www.arn.se. Du kan även lämna klagomål direkt online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, som du hittar via följande länk. Lämnar du in ett klagomål via denna plattform, vidarebefordras ditt ärende automatiskt till rätt nationellt ansvarigt tvistlösningsorgan. Detta tvistlösningsorgan tar sedan kontakt med oss och försöker lösa tvisten utan att blanda in domstol. Vid eventuell tvist följer Womanly beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Postadress ARN:
ARN
Box 174
10123 Stockholm
8.3 Tvist rörande tolkningen eller tillämpningen av dessa Villkor ska tolkas i enlighet med svensk lag och avgöras enligt punkt 8.2 ovan eller i sista hand av allmän domstol.